În viaţă irosim ani şi la moarte cerşim clipe.

sâmbătă, 18 iunie 2011

Leapşa VI - Cu cărţi.


1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Mai nou am un fel de bentiţă subţire din material care mă ajută să ştiu întodeauna unde am rămas. Până acum însă foloseam foi sau cartoane, niciodată n-am îndoit pagini sau altele, nu dă deloc bine la aspect dacă e să mă gândesc aşa. xD 

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă da, care a fost aceasta?
Ultima carte pe care-am primit-o a fost demult, prin iarnă, Fata de hârtie scrisă de Guillame Musso. Era ziua mea şi chiar am zâmbit atunci când am găsit-o prin grămada de cadouri. 

3. Citiţi în baie?
 Desigur.

4.V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte, şi dacă da, care ar fi fost aceasta?
Când eram mai mică aveam idei multe şi scriam o mulţime de începuturi pentru o grămadă de cărţi, însă niciodată n-am reuşit să termin ceva serios. 

5. Care este cartea preferată?
Păi sincer nu există una, sunt o mulţime. Nu-mi vin, dar cu siguranţă în momentul de faţă, pe lângă vechea "Singur pe lume" de Hector Malot pe care-o îndrăgesc de foarte mult timp, mai e şi "Copiii libertăţii" scrisă de Marc Levi.

 6. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
 Cum nu toate cărţile merită recitite, evit să fac asta foarte des. O carte care chiar m-a fascinat şi care o am recitit-o a fost "Singur pe lume" şi sincer, cât de curând o să o mai caut prin bibliotecă. De recitit, a mai fost şi seria lui Anne Rice, "Cronicile Vampirilor" care sunt extraordinare şi care merită recitite la infinit. xD 

 7. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
 Dacă m-aş întâlni cu autorii cărţilor care-mi plac cu siguranţă aş încerca să aflu modalitatea prin care au reuşit să scrie romanele, muzele şi alte surse de inspiraţie. Ar fii ceva destul de interesant. xD 

8. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
 Da, în general cu prietenii apropiaţi sau cunoştinţele pasionate de literatură. Nu-mi bat capu' cu cei care ştiu cî nu citesc. De cele mai multe ori încerc să-i conving să citească cartea pe care o disputăm, sau în cazul în care au făcut-o deja, ajungem să analizăm acţiunile marcante şi personajele care mă fascinează. 
 
 9. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi? 
În mare parte merg după recomandări, dar mai nou am o listă de cărţi care e destul de lungă şi pe care tre' să bifez anumite titluri. 

10. Care credeţi că este o lectură "obligatorie", o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Păi sunt multe cărţi care ar trebui să fie obligatorii, dar una esenţială e cu siguranţă Maytreyi scrisă de Mircea Eliade. 

11. Care este locul preferat pentru lectură?
Păi sincer în pat sau undeva pe iarbă, cu playeru' în urechi sau cu câteva păsărele pe lângă.  
 
 12. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
În general sunt dependentă de player, aşa că ascult muzică şi citesc în acelaşi timp, însă câteodată prefer liniştea deplină care mă linişteşte de-a dreptul. 

13. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Da. Am citit "Demonul Memnoch" scrisă de Anne Rice şi a fost de-a dreptul insuportabil să-mi ţin laptopul pe piept câteva ore în fiecare seară şi să citesc. Am avut în perioada accea ochii roşii constant. 

 14. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
 Înainte obişnuiam să cumpăr fiecare carte pentru că aveam impresia că o să le recitesc pe toate. Abureală, nu merită recitit orice, aşa că am început să folosesc biblioteca munincipală şi e mult mai uşor, financiar vorbind, chiar dacă e obositor drumu' ăla până în centru şi înapoi. 

15. O carte este pentru mine...cum aţi descrie o carte?
Un mod de a mă rupe de realitate, de a mă relaxa şi de a găsi o parte din sufletul meu între pagini. De cele mai multe ori mă regăsesc printre personaje, aşa că o carte pentru mine mai e şi modul de a-mi dezvolta personalitatea şi ideile.  

Am bântuit ceva bloguri şi-am dat de leapşa asta. Mi-era dor cred că răspund la întrebări aiurea, sper că nu se supără nimeni dacă o "împrumut". Oricum, mai departe poate să o ia oricine. xD 

Niciun comentariu: